"Alla har en bra stund "

"Det blir aldrig bättre än så här."En vanlig replik från ovanvåningen.
Tobbe och jag har övergått till nästan enbart kommunicera genom bob hund texter.  Jag säger:  "Nu skall vi dansa efter min pipa"  Han svarar "Skall du med -nej". Men de är ju en frihet under ansvar. Idag har han helt sonika stannat hemma! Det sista jag hörde honom nynna innan han försvann var. " Jag skulle kunna säga att jag inte hittar hem men det gör jag , tror,jag" . "Men här upphör allmän väg!" Det är inte ok , "Just när man tror att allt ordnar sig " Tobbe! Du skall vara här och sköta dina sysslor. "Nånting , jag känner att nånting måste göras"

Mikael däremot, går från klarhet till klarhet,  kommer hit en halvtimma före mig, för att försäkra sig om att kaffet skall vara i ordning. Han hinner oftast inte själv att dricka det för att han måste rusa iväg på lektion för prova sina nya pedagogiska innovationer. Läs om alla hans tisdagbravader på hans blogg. Tisdagar är han alltid  på sina absoluta topp. När han kommer tillbaks talar lugnande med mig om papegojor!  Vad mer kan man begära? 
 
Men min blogg har inte fungerat som den ska. Jag kan ännu inte kopiera, så det blir inget elevcitat. Istället en cliffhanger. I morgon forsätter berättelsen  om Humuns, där jag utlovar ett mycket tänkvärt citat av Josefin....
to be continued


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0