Gud, fotboll och geografi

Vissa dagar går det på tomgång.  Jag pratar oinspirerat på om sånt jag måste, eleverna ser på mig med tomma blickar.  Jag har även förståelse för att många elever är trötta på mitt bloggande. (Men jag uppmanar alla som tycker bloggande gått får långt att genast skriva ett blogginlägg om det, eller va? )
 Men så  händer det !
Men när så jag trött och sliten vänder tillbaks till min trygga bas ovanvåning för att förstrött surfa genom eventuellt nya  blogginlägg  så hittar jag ibland  häpnadsväckande vittnesbörd på att något ändå gått fram.


Dagens elevcitat är en imponerande betraktelse över Gud fotboll, och geografi.

Jag har tvingats till något så drastiskt som att starta upp min blogg igen. Grunden för detta beslut ligger i att de vi valt att kalla "lärare" helt klart missbrukar sin makt. Inte bara deras idéer om att vi tycker det är bra att de lägger ut sina uppgifter på blogg utan även när deras förvirrade tankar om att det är dåtid i fotboll som betyder något.


Jag drar en djup suck när jag sitter på Stefans Geografi lektioner och tvingas lyssna på hur Norrköpings guldålder kom och försvann. Jag kan väll acceptera att en gammal förvirrad karl inte förstått sitt eget bästa,

----
Det var inte meningen att sjunka så lågt som till att blogga, men det känns som om det är det ända sättet att nå fram till de förövrigt ganska storsinta lärarna. Det är väll som med allt annat jag lämnar in, hoppas att de hinner komma till poängen innan de ratar den... Ska bara sluta med att säga att när Stefan väl läser det här har väll debatten dött för länge sedan, men ungt är bäst, fast man skall ju komma ihåg att historien formar nuet.
http://oskarprahl.blogg.se/

Debatten lever vidare!

Kommentarer
Postat av: Don Zebster

Ett mästerligt inlägg av Oskar!

Men vart är de annars så smarta orden av den store magister Stefan?

2008-12-10 @ 20:05:58
URL: http://schtumpen.blogg.se/
Postat av: Mikael@humanus

Vi får helt enkelt se Oskars blogginlägg som en replik på Stefans mästerliga inlägg som han utförde muntligt på geografilektionen.

2008-12-11 @ 08:30:11
URL: http://hristo88.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0