Djupt personligt om papegojor

Jag erkänner. Jag har problem och kan inte hålla det för mig själv längre! Lika bra att gå ut med det.
Jag är rädd för dem!

Länge trodde jag, att jag var räddad genom att glädjas åt ekorrens lustiga krumsprång. Men nu är de här med papegojan. Jag förstår inte? Varför? Hur gör man?

Tänk er själva. Ni sitter och försöker vara trevlig, ömsint, visa intresse, säga rätt saker. Men hela tiden sitter en sån där figur 20 cm från dig och råblänger med huvudet på sned. En mycket stingsligt psykobird , som fäller kommentarer som "hej då" och då och då immiterar en brakfis samt  visslar tysk marchmusik. Jag är fullständigt chanslös.
Hur kunde det bli så?
 


Jag läser på nätet om papegojan Alex , som visat sig ha en intelligens i nivå med  en delfin eller apa, dvs förmodligen totalt överlägsen en människas.
Jag är rädd! Hjälp mig! Jag behöver allt stöd jag kan få. Om ekorren kunde ge ett 20-tal kommentarer. Hur med papegojan?

Min enda tröst är att begrunda Monty Pytons mästerverk " dead parrot" om och om igen.

Dagen Monty Pyton citat
Its not pinin,' it's passed on! This parrot is no more! It has ceased to be! It's expired and gone to meet its maker! This is a late parrot! It's a stiff! Bereft of life, it rests in peace! If you hadn't nailed him to the perch he would be pushing up the daisies! Its metabolical processes are of interest only to historians! It's hopped the twig! It's shuffled off this mortal coil! It's run down the curtain and joined the choir invisible! This.... is an EX-PARROT!

http://uk.youtube.com/watch?v=4vuW6tQ0218

Kommentarer
Postat av: Mikael@humanus

Ett av de bästa Stefanshumblogg inläggen. Så personligt att det känns i magstrupen! Varför kan vi aldrig tillfredställa papegojan. Vad vill den. Varför gillar den inte mig. Hur tillagar man den?



Hur kommer det sig att vi lärare går tillbaka till Monty Pyton stadiet så här under höstterminens sista veckor?

2008-12-04 @ 16:03:19
URL: http://hristo88.blogspot.com
Postat av: Sir Sebastian

Som vanligt magister så vet du att jag finns här! "Nothing els matters"



Det hade varit intressant att få ett recept, master Mikael har du något?



Kan ju inte avsluta på något annat sätt än så här: "Always look on the bright side of life"

2008-12-04 @ 20:04:21
URL: http://schtumpen.blogg.se/
Postat av: Lovisa

ja men papegojor är ju så söta^^men serri, jag har varit sjuk hela veckan och jag känner att jag behöver lita uppdatering av vad ni har gjort på dina lektioner,kanske någon spännande uppgift jag missat hehe? (förhoppningsvis inte) men svara gärna till min blogg :)

2008-12-04 @ 22:40:54
URL: http://olovisa.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Ja.. jag har alltid vetat att papegojor är onda!



Har du någon gång tänkt på bävrar? Dom är väl riktiga arbetare!

2008-12-05 @ 08:41:17
URL: http://christoffershelvete.webblogg.se/
Postat av: Linnéa

Jag förstår dig! De små läskiga odjuren som bara bajsar ner! En dag lovar jag att de kommer ta över världen och då kommer allt att vara täckt av papegoj-bajs och det enda vi kommer höra är enkla ord som "kaka" och så vidare. Vi kommer bli hjärntvättade! eller vad tror du? ;D

2008-12-05 @ 08:47:45
Postat av: saman ullah

fan va störigt! jag skulle smällt till den papegojjan, inget ska väl förstöra din o din dams kväll haha ;)

2008-12-05 @ 12:22:47
Postat av: Dario

Stefan...

Monty Python, Beatles, Doors.. är det min framtid jag ser i dig...?



:D

2008-12-05 @ 14:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0