Bloggfantasi

Vad kan man säga? Måste man alltid ha en åsikt?  Och hur utrycka det, och var nöjd med det?
En mycket vanlig reaktion på uppmaningen att blogga är är just: jag tycker inte jag har något att säga. Men det måste inte alltid vara så seriöst  eller genomtänkt. Läs min blogg! Read my lips!
Men jag är övertygad om att alla har något att säga, men det kan vara svårt att komma igång.
Om inte annat kan vi diskutera det, och kanske få ett gensvar.

Dagens elvbloggsdebatt
talar för sig själv:

Varför kommer jag aldrig på nåt att skriva om i min blogg? Det tycker jag är en bra fråga faktiskt. Det händer ju faktiskt ganska mycket i världen så det finns ju ingen brist på ämnen att skriva om. Sen om man kollar runt på alla andras bloggar så är det inte pecis samma brist på fantasi där som det är på min. Även detta blogg inlägg kommer säkert att vara upprepande och kort för jag har asså noll fantasi när det gäller såna här saker......nu kommer jag inte på nåt mer att skriva.  Det är precis detta jag menar. Även ifall jag själv borde vara bra insat i ett ämne som jag själv har skapat så har jag inte nog med åsikter eller fantasi för att ens skriva ett ordentligt blogg inlägg. :(
http://chni.blogg.se/

hallå min kära vän som sitter precis intill mig.. Men tänk på något, typ vad som helst. tex om en nyhet. tänk sedan varför det har hänt, vem som är bakom det, hur ska vi göra för att fixa felet, m.m.. säg till om det är något !
Ser fram emot att läsa senare!

Kommnentar av : http://buregard.blogg.se/

Efter att ha läst en klasskamrats blogg har jag insett att han har svårt med att komma på saker att skriva om. Enligt han och Stefan har han dålig fantasi. Men hur kan man ha dålig fantasi? Alla kan väll fantisera? Det är nog det lättaste egentligen. Menar du kan ha hur stor fantasi som helst? Man kommer ju bara på en massa saker, med eller utan mening? Dèssutom kan ingen säga att det är rätt och fel så man behöver ju inte tänka så mycket på det när man skriver. Så det är bara till att skriva. Det han isåfall har svårt med är inte fantasin utan hur han ska få det från huvudet till pappret. Det är något han isåfall ska träna på... 
http://sofibloggar.blogg.se/

Ja, eftersom hela livet egentligen bygger på fantasi. Själv tycker jag att jag kan vara ganska bra på det där med fantasi.Jag tror att alla har lika mycket fantasi, bara det att man inte vågar tro på den första ideén som pluppat upp i huvudet. I teater till exempel är fantasi, självsäkerhet och bejakning bland det viktigaste. Hela livet kan gå ut på de tre sakerna om man tänker efter. Utan fantasi skulle vi inte klara oss länge. utan fantasi skulle livet bli väldigt grått och tråkigt. 
---
Att bejaka sin fantasi är minst lika viktigt som att ha fantasi. Om vi bara förskjuter alla idéer vi får upp i skallen kommer vi ingenstans. Så jag tror att dagens problem är att vi har fantasi men vi vågar inte använde den. Vi tror att det inte kommer bli nått bra ändå så det är inte lönt att uppmuntra den. Om alla bara hade gjort precis som man ville, det behöver inte bli världens bästa blogginlägg. Men bara man gör det, så känns det bättre efteråt och då får man kraft att skiva ett till en annan dag som kanske blir bättre.
Lilla kristoffer har skivet ett litet inlägg om att han inte kan skriva nått och läraren upmuntrar, att det var ju bra att du i alla fall har skrivit någonting. Jag är säker på att du kan skriva mer, tror inte ni det klassen. NEEEEEEEJ skriker mer än hälften. Men OJ vilken bejakning. kristoffer är en hård kille och visar ingenting, men egentligen längst inne kanske han gör? Om vi hade skrikigt JAAAAA! i stället hade vi kanske uppmuntrat honom att skriva mer? Så är det med allt, vi, ALLA människor borde lära oss att BEJAKA livet.
http://olovisa.blogg.se/humanus/


Kommentarer
Postat av: Christoffer

Stefan kommer att bli en stor legend, alla dessa frågor, ekorrar och fantasier!

2008-11-20 @ 15:43:16
URL: http://christoffershelvete.webblogg.se/
Postat av: Mikael@humanus

Återigen ett lysande inlägg där Stefans humblogg spränger gränserna. En elevkonversation rörande fantasi eller brist på den. Oslagbart.



Inte i min vildaste .... skulle jag kunna komma på något sådant.

2008-11-20 @ 16:31:14
URL: http://hristo88.blogspot.com
Postat av: samanullah

Jag måste medge att din blogg blir tråkigare för varje dag som går, vilket kommer att leda till att jag inte kommer att läsa längre och kommer att skaffa en egen roligare istället! :(

2008-11-20 @ 19:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0