inledande...

Det här är en lärarblogg, där de olika blogguppgifter, jag utsätter mina elever på Humanus gymnasium i Lund för, presenteras och kommenteras under arbetets gång. .


En av de viktigaste syftena med att blogga, är att alla skall kunna läsa och kommentera varandras arbeten. Jag kommer därför lägga upp länkar till de olika elevbloggarna när jag får in dem, så att ni kan läsa och kommentera.


Eftersom jag själv inte tidigare har någon erfarenhet av att blogga, vilket jag vet flera av er elever har, får vi hjälpas åt, både med det rent tekniska, layout och innehåll, för att få det att bli så bra som möjligt. Vi kommer att få pröva oss fram.  Det är därför viktigt för mig att få in kommentarer både på vad ni tycker fungerar bra och mindra bra.Jag tar gärna mot allmänna kommentarer och frågor, om hur vi kan utveckla bloggande i skolan överhuvudtaget av alla som kan tänkas vara intresserade.


Kommentarer
Postat av: Tanja

Hela Humanus bloggar, till och med lararna. ;)

2008-09-12 @ 15:33:46
URL: http://tanja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0