Nr 3

Efter at Mikael har släppt sin bästa tv-serie lista finns egentligen inte mycket mer att säga. Dessvärre har Miakel inte heller mer att säga, utan är helt upptagen med att bevisa at hans lista är bätre än Andreas. Nu väntar vi bara på Kenta som jag förövrigt nominerar till ****- vånings bästa instatser i veckan , skall komma ut med sin blogg.
 Luften har gått ur boklistan. Men som nr 3  utser jag Günter Grass  Blecktrumman


Läs ett citat ur boken

En ung poke inser att världen är absurd och bestämmer sig för att sluta växa. Vi får sedan ett följa efterkrigstidens Tyskland ur hans perspektiv. Absurd , rolig och tänkvärd.

Dagens bokcitat
Framför allt fick inte min trumma ta skada, det gällde att praktisera den välbehållen ner för de sexton nötta trappstegen och placera den bland mjölsäckarna under förevändning att skydda den. Sedan återigen upp till det åttonde steget, nej längre ner, det femte dög också. Men denna fallhöjd garanterade inte på en gång ofarlighet och plausibla skador. Opp igen, till det tionde steget! Jag stannade på det nionde och därifrån störtade jag mig huvudstupa ner på vår lagerkällares cementgolv och drog i fallet med mig en hylla full med saftflaskor

Kommentarer
Postat av: Mikael@humanus

Kenta har varit imponerande även om jag också vill lyfta fram Andreas insatser. Vem hade trott att det kunde bli så här bra? Tyvärr har ytan redan börjat krackelera Kenta har fått storhetsvansinne och det hänger konstiga affischer vid hans arbetsplats. Jag är rädd...



För övrigt är Grass en höjdare åtminsone ibland...

2009-02-02 @ 09:44:17
URL: http://hristo88.blogspot.com
Postat av: Andreas

En av de där böckerna jag tänkt att läsa men som jag aldrig kommit till skott med. Fast dina böcker känner jag i alla fall till, Mickes och Tobbes ät jag helt lost inför.

2009-02-02 @ 21:12:26
URL: http://2vaningen.blogspot.com/
Postat av: saman ullah

Mickes blogg är helt plötsligt så mycket bättre . Bättre lycka nästa gång Stefan :D

2009-02-03 @ 08:54:16
URL: http://samanullah.blogg.se/
Postat av: simon

Jag ska försöka skriva lite mer under sommaren xD

Lycka till med jobbsökande, och ta hand om kärleken!

2009-06-15 @ 08:30:15
URL: http://vattumannenstidsalder.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0