Veckans bästa kopp

Fredagseftermiddag  10 minuter innan helgfirandet avnjuter jag veckan sista och bästa kopp , kärleksfullt tillredd av Miakel, som själv är ute och irrari korridoren som vanligt.



Det har varit en tung vecka för min del, trots SM-guld. Blogganet har knappt hunnits med. Men ibland handlar livet om att vänta-  på bättre tider, att allt det trista, alla måsten, skall ta slut och det magiska flytet skall infinna sig, eller att Mikael skall komma loss och koka mitt kaffe.

Dagen elevcitat
Tänk om alla människor bara kunde flyta på, så att vi slapp göra massa onödiga stopp. Om folk t.ex. skulle sluta trycka på övergångsställets knapp, när bara en bil ska passera. Vilket gör att den måste stanna och trafiken stannas upp, istället för att bara vänta i 30 sekunder och sen gå över. Och varför trycker folk på övergångsställets knapp trots att den lyser, dvs. att det snart kommer bli grön gubbe och man får gå över. Litar inte folk på att det ska slå om eller!
http://fridaarlemyr.blogg.se/


Men sen händer det bara. Tiden är fullbordad, klockan slagen, skiftet är slut. Jag tar av mig min fantomendräkt och går ut på stadens gator som en vanlig man.
Du hittar aldrig Fantomen - han hittar dig

Önskar oss alla en välbehövlig helg!

Kommentarer
Postat av: Mikael@humanus

Själv tackar jag för alla kaffekoppar som så omsorgfullt bryggts av Stefan genom åren. Även om jag alltid blir besviken när Stefan väljer lektion framför kaffet, det vill säga eleverna framför mig.



Återigen har en vecka gott och vi inväntar med tillförsikt nästa. Gokväll....







2008-10-17 @ 15:49:27
URL: http://hristo88.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0