Den nya entreprenöriella andan

Bloggeran är här för att stanna. Debatten om dess pedagogiska värde är het, även bland eleverna, nu har tom gamla elever, som längtar sig tillbaks,  börjat dyka upp för att kommentera  skolans nya inriktning.( se min bloggkommentaer)


Dagens elevbloggcitat:

Haha, kollade rundor på resten av klassens bloggar, var rätt kul måste jag säga!
Typ alla klagade på att vi ska ha en blogg och skriva där.
Vi slipper prov om ni inte har förstått det!
Tycker faktiskt vi får ge Stefan lite cred, han har inte bara fått med sig eleverna (vissa dock motvilligt) men även delar av lärarna! Och fler lär följa efter (även lärare kan falla för grupptryck...).

http://iaselin.blogg.se/skolblogg/


Men frågan om hur många lärare som kommer att ryckas med är ännu inte avgjord.


Mikael briljerar inte bara med tänkvärda analyser som är lika tunga som sumobrottare, utan sprängt ramarna för det möjliga genom att tom lägga in bilder, en utmaning som bjuder till efterföljelse.  Inte att undra på att representanter för nedanvåning  nu helt en ogenerad försöker lägga an på honom, och bjuda ned honom på kaffe . Det händer saker! Självkart väcker det starka känslor!


Det intensiva kommentarer som börjat dyka upp på Mikaels blogg väcker starka förhoppningar om att  även Mira snart inte kan stå i mot trycket och öppna eget ( är inte egentligen bloggandet uttryck för skolan nya entreprenöriella anda ). Även om det sker till priset att vi får bjuda på fredagskaka.  Fär  jag vill absolut  inte att Mikael skall behöva springa ned och utsättas för simpla förförelseknep.  Nästa fredag hälsar vi alla lärare med egen blogg välkomna till ovanvåningen på fredagsfika.


Men nu måste jag försöka slita mig från bloggandet för några dagar.

Trevlig helg.


Kommentarer
Postat av: Mikael@humanus

Eftersom jag är en sann entreprenör har jag ingenting emot att byta miljö. Bjuder nedanvåningen på kaka så måste jag överväga en eventuell flytt (om än bara den tid det tar imundiga ovanstående kaka). Nu kontrar Lotta med Scrapbooking det är väääldigt 2008!!



Trevlig helg

2008-09-12 @ 16:14:24
URL: http://hristo88.blogspot.com/
Postat av: Josefin

Känner mig ytterst hedrad att vara citerad av vår store ledare!

Haha, dög den?

2008-09-12 @ 16:58:57
URL: http://iaselin.blogg.se/skolblogg
Postat av: Mikael@humanus

Hur kommer det sig att du är på lektion innan du hunnit blogga eller ens kommentera andras bloggar?

2008-09-15 @ 10:02:54
URL: http://hristo88.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0