Säsongsupplösning

Dokesopan Humanus går mot sin säsongsupplösning. Vi har följt intrikata intriger  (som vem skall koka mitt kaffe),mystiska omständigheter (Tobbes gårfulla försvinnade och återkomst i ny Morrisey skepnad) och rafflande uppgörelse (om vem skall rätta mina inlämninguppgifter eller ta mina lektioner). Vi har sett skräckinjagande monsters , kloner och låstsaskompisar dyka upp och försvinna.   Men nu när alla trådar vävs samma  till en enda stor lycklig romatisk komedi, börjar övervåningens hemliga mission uppenbaras .  Det handlar om starka känslor- mycket kärlek.

Dagens elevcitat
Det är kärlek i luften på Humanus nu i jultiderna.
Stefan och Mira trevar fortfarande, har gnistan försvunnit?
Liselott har kommit in i bilden, hennes uppmärksamhet jämtemot herr Persson har fått Stefan att bli avundsjuk, kommer Liselott vara den som splittar på Humanus nya kärlekspar Stefan och Mira?
Även Micke vill vara med på ett hörn, vad händer om Stefan flyttar iväg med Liselott, vem ska då göra kaffet på morgonen, Tobbe kommer ju och går som det passar honom, utan att bry sig om andras känslor, han kan inte vara den Micke ska behöva luta sig på i hårda stunder, han behöver Stefans lugn och trygghet, inte Tobbes flyktiga svar om "lediga tisdagar".

Nä, detta måste stoppas innan Humanus fallerar totalt, Liselott får hålla sig till sin man, Stefan måste hålla sig kvar vid Mira, det är den enda lösningen innan en kedjereaktion kommer sluta i Humanus undergång.
http://iaselin.blogg.se/skolblogg/

Följ den spännade upplösningen i nästa veckas sista avsnitt ackomponjerad av julemusik.
För nu är hög tid att önska från oss all till er alla en mycket välbehövlig helg.

Kommentarer
Postat av: Mikael@humanus

En playlist! Mitt kungarike(dvs ovanvåningen) för en playlist!!!



Bra jobb Stefan. Ta nu helg för guds skull!!!

2008-12-12 @ 16:17:08
URL: http://hristo88.blogspot.com
Postat av: Josefin

Du vet vilken heder jag anser att det är att bli citetad av självaste Ledaren Stefan!

Men håll dig till Mira nu, för Humanus skull, det finns inga andra alternativ!

2008-12-12 @ 19:27:25
URL: http://iaselin.blogg.se/skolblogg
Postat av: Don Zebster

Nu är det helg och det är lite trist att jag nu inser att min kommentar syns först på måndag. Men vad gör det egentligen?



En kännsla av att det jag länge har predikat för (kärleken) kommer upp nu är ju bara ännu ett steg i rätt riktning och det visar ju att jag varit inne på rätt spår hela tiden. Vad vore vi utan romantiken? Vad vore vi utan kärleken?

2008-12-12 @ 19:34:02
URL: http://schtumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0