All you need is love

Veckan går mot sin fullbordan. Ekorren firar nya triumfer. 16 kommentarer hitintills. Min besöksstatistik skjuter i höjden. Min konkurrent Blogg-Bella kommer säkert kontra med en ekorre i senaste trend "outfit".

Mikael  som ännu inte hämtat sig från sin degradering, från att bli korade till skolans mest välklädda lärare, till att inte ens platsa på top -5 listan för snyggaste lärarna. Han försöker nu lansera kaktusen som en symbol för koridornernas ökenvandring. Jag har förståelse för hans  kamp så länge han sköter kaffe-kokningen. Jag förväntar mig nybryggt kaffe om fem minuter.
Min diskussion om "boring"-tillståndet i gårdagens inlägg skulle kunna kunna relateras till  det "flow"-tillståndet  jag beskrivet tidigare. Hur förvandlas de onda cirklarna till det goda. Men allt sådant får vi återkomma till.  Men kanske svaret finns att söka i andra blogginlägg. Sebastian har oförtrutet försökt att lanser ett kärlekstema.

"There's nothing you can do that can't be done" " All you need is love"




Dagens elevcitat:
Där finns saker i dit liv som man alltid kommer att bära med sig. Både positivt och negativt naturligtvis. Den första kärleken sägs vara ofröglömlig, vilket jag har svårt att säga något djupare om. Visst jag minns min och bär mycket med mig från den, dock så är det inte allt för lång tid sedan den tog slut. Hur är det magsiter Stefan och magister Mikael som antagligen har lite mer rutin på det området än jag, minns man den första kärleken för alltid?
http://schtumpen.blogg.se/

Svaret på den frågan är ett tveklöst :Ja. Och hur kan det uttryckas bättre än med musik.

There are places i'll remember
All my life though some have changed
Some forever not for better
Some have gone and some remain
All these places have their moments
With lovers and friends i still can recall
Some are dead and some are living
In my life i've loved them all

But of all these friends and lovers
There is no one compares with you
And these memories lose their meaning
When i think of love as something new
Though i know i'll never lose affection
For people and things that went before
I know i'll often stop and think about them
In my life i love you more


Men  nu finns inte utrymme att försjunka i sentimentalitet. Kaffe är uppdrucket. Korridorerna börjar tömmas. Jag loggar Ut. Världen där ute väntar!
För nu är det hög tid att ta av sig fantontomendräkten.
Önkar er alla en riktigt god helg.

Kommentarer
Postat av: Dario McCartney

Oh, ännu ett fantastiskt inlägg... Du väljer ut mycket mycket mycket och sade jag mycket? Bra låtar ur Liverpool gängets repetoar... Ha en trevlig kväll.. och som du ser, jag var seriöst när jag menade att jag sitter inne på din blogg fredagskvällarna...

2008-11-14 @ 18:55:44
Postat av: Sebastian

Självklart ett bra val utav citat, once again!

Tycker vi ska göra en insats för att tillsammans höja våra läsar siffror, så vi kan slå Blondin-Bella (som hon ju då heter!). Sång texter är för övrigt väldigt bra på att förklara precis vad man menar. Trevlig helg, s* och s***

2008-11-14 @ 19:06:23
URL: http://schtumpen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är mer imponerad över deras ståtliga skäggskapelser. Sagt det tidigare och säger det igen, män med mustash åstadkommer mer än de stackars män som tvingas leva utan. Tids nog så ger även du efter, sådan far sådan son..

2008-11-15 @ 05:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0