Monday I'm in love

Välkommen till en underbar måndagsmorgon.
För min egen del, efter en besvikelsernas helg. Vaknar jag alldeles för sent , upptäcker punktering på cykeln, bussen kör bara förbi utan att stanna.


Varsågod. Här har du! Vi kan kalla det för vad vi vill, Murhys lag om alltings djävligheter,eller  theodice-problemet varför Gud alltid  låter de onda lagen vinna över de goda . osv.


Jag träffade en gång en 4 åring som råkade ut för ett missöde. När jag försökte vara skämtsam och fråga varför det blev så, svarar han blixtsnabbt. "Därför jag inte ville det! "Antagligen hade han  redan genomskåda universums grundläggande mekanismer.


Är det  så, att det vi verkligen vill aldrig kan förverkligas för att vi vill det för mycket? Och skall vi isåfall anpassa oss efter det, genom att spela med ,som i simpel förförelsekonst. Om du verkligen vill ha någon måste du dölja det. Enligt beprövade experteris inom området är det mest effektiva sätt att vinna någons intresse, inte bara  att verka ointresserad utan vara direkt otrevlig. Även om jag  vägrar nedlåta mig till sådant,  kommer jag  att ge motstånd och framför allt inte låta mig nedslås. Utan tänker: " Vill du inte ha mig, skyll dig själv!" 

Kära måndagdagsmorgon jag har genomskådat  dina simpla ränker! Men på ren jävelskap kommer jag tycka om dig ändå. Du får mig aldrig dit du vill!


En viss herr Person har en  än gång överträffat sig själv med en klockren kommentar, ett volleyskott i krysset. Jag köper det helt och tar det till mig till fullo,  denna underbara morgon.
Nu kör vi!

Dagen morgonkommentar
Att gå och längta efter framtiden är för drömmare, för människor som inte har förståt att det sättet att leva bara sårar en själv. Man ska leva livet idag, man ska inte leva för allt man vill ha tillbaka eller för allt man önskar man hade men aldrig haft. Stanna upp ta en paus och njut av livet, för det du har idag kommer inte vara likadant imorgon


Kommentarer
Postat av: Herr Persson

Jag tror mycke i livet är precis som att gå på en balnsgång. Man ska hålla sig på den rätta sidan men ibland så dippar man och man tappar balansen. Men har man tur så finns där personer som hjälper en upp på rätt spår igen och hjälper en att hålla balansen.

2008-11-24 @ 09:42:02
URL: http://schtumpen.blogg.se/
Postat av: Mikael@humanus

Dina kommentarer blir bara tyngre och tyngre!

Vad gör väl då att du råkade bränna kaffet, jag vet ju att du tänkte på mig när du satte på det (även om vi kanske ska lämna den avancerade kaffekannan till Patrik). Därför har jag nu gjort nytt kaffe som du kan komma och dricka när du är klar med veckans första lektion (eller mitt i veckans första lektion).



2008-11-24 @ 09:47:04
URL: http://hristo88.blogspot.com
Postat av: Christoffer

Och hur gick det med kaffen, Stefan?

2008-11-24 @ 11:46:00
URL: http://christoffershelvete.webblogg.se/
Postat av: kingtobby

Murphy är min gud. Att ställa in sig på att allt går fel är det bästa sättet att uppleva allt som skitbra. Hoppas på det bästa, men förbered dig på det värsta. Sen blir alla dagar riktigt roliga.

2008-11-26 @ 15:40:41
URL: http://kingtobby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0