Blogguppgift till temat: Alla lika, alla olika.



1. Beskriv en egen upplevlse av hur du blivit utsatt eller bevittnat någon form av diskriminering (mobbning, sexuella trakasserier, kränkning etc). Beskriv exakt vad som hände och hur du upplevde situationen. Hur tror du det kan ha påverkat dig? Skulle du ha gjort annorlunda idag  om du hamande i en situationen  idag och i så fall vad?


2. Diskutera allmänt. Hur utbrett är det problemet som du har skrivit om? Vad beror denna typ av problem? Hur kan vi motverka denna typ av problem? Diskutera flera tänkbara förslag!

3. Läs några av de andras bloggar, som verkar intressanta och kommentera. Skriv ett inlägg på minst tre bloggar.


Skriv och lägg ut dina svar på din blogg. Denna skall vara publicerad, och länken  ( och länkarna  till dina kommentarer) skickad till min FC  senast fredag den 26 september kl. 16:00! Om du inte vill publicera dina svar fråga 1,  för att du tycker det blir allt för personligt skickar du den istället min FC , senast fredag den 26 september kl 16:00! Döp dokumentet till "Blogg + ditt namn".


Kommentarer
Postat av: Mikael@humanus

Är det kutym att starta en uppgift på sin blogg och låta två andra lärare gå igenom den med eleverna medan initiativtagaren sitter på sitt rum och bloggar?

2008-09-09 @ 10:46:07
Postat av: Mikael@humanus

Här kommer min nya hemsida.

För övrigt anser jag att nedanvånningen bör förstöras.

2008-09-09 @ 14:13:01
URL: http://www.freewebs.com/humanus/
Postat av: Mikael@humanus

Skriver du ingenting på kvällarna? Jag satt och uppdaterade din blogg varje minut igårkväll fram till tvåsnåret utan att något hände. Till slut fick jag gå in på facebook och tagga folk.

2008-09-10 @ 09:04:00
URL: http://www.freewebs.com/humanus/
Postat av: Mira

Det går inte att förstöra nedervåningen eftersom det bär upp allt som finns i huset. Du klarar dig inte utan oss.

2008-09-15 @ 13:44:12
Postat av: Stefanhum

Vi skulle i varje fall inte klara oss utan dig, Mira. Vem skulle hjälpa oss till rätta, när vi irrar omking i korridorerna på jakt efter elverna. Du är vår grund. Men när kommer din blogg.

2008-09-15 @ 14:34:15
URL: http://stefanshumblogg.blogg.se/
Postat av: Mira

Den dagen när mjölk till kaffe har funnits fem måndagar i rad samt en fin avslutning med tårta på fredag (räcker en gång i månaden) då kommer min blogg.

2008-09-17 @ 18:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0