Måndagsmorgon i dödsskuggans dal

Hur blev det så. Måndag igen och igen.
Det kompakta mörkret, novemberdimman gnager sig genom varje skydd. Flera bloggar vältrar sig i novembermelankoli. Kung Tobbe beskriver det som ett mellantillstånd , en interimstyre, ett övergångsskede i väntan på allt skall ta fart igen. Muppmönstret som har kommit tillbaks och har börjat tillbe Gud.

Allsvenskan är avslutat, Kalmar är värdiga mästare, jag säger inget mer om andra lag som inte förtjänade vara kvar. Nu börjar silly season.

Men jag vet en dag kommer allt vända. Kankse inte precis som vi tror,  men något annat vora trist. Varje dag , varje litet steg framåt , varje litet möte, varje passnig som mirakulöst går rätt.
Jag har skådat tecken, anat ett ljus i tunneln. " Yes, we can"
 Så , vi fortsätter, tar en måndag till, gör så gott vi kan.

Nu har jag satt på kaffet för att välkomna Mikael tillbaks.
Han kanske inte är frälsasaren, men han gör sitt jobb väl, kokar kaffe, askulterar mina lektioner med sin uppmuntran och ungdomliga kraft.
Nu kör vi!


Kommentarer
Postat av: Muppmonstret

Iam back in the School Humanus Gym :)

2008-11-10 @ 12:13:20
URL: http://muppmonstret.blogg.se/
Postat av: Haggi :D

välkommen tbx måste jag säga Micke :D

sen om Norrköping måste jag säga att de bör värva en del bra spelare för att komma upp ur den tråkiga superettan nu!

det finns ju massvis med bra spelare här i världen:D

har ni hört talas om talangen i BKflagg? hans börjar något på H.. ganska snabb och har bra teknik dessutom hårda skott har ni inte sett han !??!! jag har

2008-11-13 @ 14:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0