Nu Är Det Väl Revolution På Gång!

Nu är det verkligen på gång! Även om det ibland kan kännas som vi är vilse i dimman. Men det finns en gudomlig plan. Mycket kärlek. Sebastian har avslöjat big-5:s hemliga mission, som även mainifesteras i Tobias ärofulla upphöjande till de övre regionerna. Mikael har ställt in alla sina lektioner och lagt ut alla annan ovidkommande verksamhet på entrepenad, för att ägna sig åt att sprida sin djupa visdom i bloggform. Detta är i sanning den entreprenöriella andan. Den nya eran är här  för att stanna - " time for love revolution".


En revolution sker på skolan. Kärleken blommar, lärare möbleras om och blogginlägg saknas. Att kärleken inom The Big Five nu blomstrar konstaterades tidigare idag och jag lovar uppföljning kommer att ske. Tror det är fler än jag som längtar efter en uppföjlning. Men jag säger dig detta magister Mira, sårar du magister Stefan så stryper jag dig. Han är som en mentorselev till mig och står under mitt fulla skydd om så behövs. Jag ser egentligen med en hel del avsmak på detta "förhållande" eftersom att magister Stefan är bland de utvalda att sitta där uppe och magister Mira befinner sig där nere i träsket. Dock så är magister Mira en utav The Big Five, väl(?), så därför kan jag ge detta min godkännande
http://schtumpen.blogg.se/


Vad gjorde vi lärare utan elevernas godkännande, förståelse och för min del behöver jag allt stöd jag kan få i dessa omtumlande känslostormar .  Frågan är bara hur jag skall klara av  att hantera all den kärlek som även drabbar mig på min fritid. Vågar jag gå hem?
Men jag räknar med Sebastians och andra lika kloka Helsingborgshjältars beskydd och vägledning.



Dagens Bob Hund citat:


Oh, vad der är skönt
att inte veta sitt eget bästa
att gå på en smäll
och sen rusa som en tjur
rakt in i nästa

Oh, vad det är skönt och bra
att äga sin egen radioapparat
och slänga ut genom rutan
när dom snackar om sånt
jag vill vara förutan

Nu är det väl revolution på gång?
jag tycker att väntan börjar bli lång

Bakfickan är tömd på ess
nykter i en vecka oändlig sträcka
Jag kan allting om tristess
jag går upp i morgon, jag väntar till dess

Äh, jag ligger här och tänker ut
hur vi skall få vårt land på fötter bäst
Jag vill att allt skall bli som vanligt
ändå är det det som jag fruktar mest

Ref.
Fröken jag går på glödande kol
efter händerna på täcket i en vecka (x 2)
Nu är det slut, nu får det räcka
Ref.

http://se.youtube.com/watch?v=JZlwchcOMLA

Kommentarer
Postat av: Mikael@humanus

Ahh Stefans humblogg i sitt esse.

Elevcitat, utflippade tankar och teorier. Helt enkelt underbart. Den enda frågan är var är ekorren?



P.S. Idag den 27 november 2008 steg Tobbe upp i den högre kunskapsfären...



2008-11-27 @ 14:47:57
URL: http://hristo88.blogspot.com
Postat av: Herr Persson

Kärlek helt enkelt, så jävla fantastiskt.

Man ska alltid våga, alltid våga chansa. Ibland förlorar man och ibland så vinner man. Det är tjusningen med livet. Hälften vågat, hälften vunnet. Och du, magistern, jag finns alltid här!

2008-11-27 @ 21:28:02
URL: http://zebster.blogg.se/
Postat av: kingtobby

Nästa steg är väl att citera hela Rock n´Roll Tar Död På Maj. Länge leve Tomas Öberg och hans hejdukar. Tanken att hejdlöst gå efter sin instinkt och sitt självstyre är helt genialisk. Jag har faktiskt kastat ut min radio. Det är sann lycka, det.

2008-11-28 @ 11:25:23
URL: http://kingtobby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0