Utkast: Onsdag morgon, ...

Onsdag morgon., mitt i vecka som det heter på tyska. Jag lyckas komma iväg i tid nog för att utföra mitt  dagliga kall att sätta på kaffet, för att min kollega M inte skall deppa ihop.

Min blogg har inte fått det stora genomslag jag förväntade, förutom hos ovannämnda kollega som hitintills stått för ungefär 100 % av alla kommentarer . Men han har även tagit upp tävlan om vinna priset som skolans mest multimediala lärare genom att sätta upp en hemsida.


http://www.freewebs.com/humanus/

Men jag ger mig inte utan kontrade genom att använda 4 olika färger ( jag tror det knappt själv )på whiteboard i går. Försök slå det den som kan!

Men kankse jag borde hotta upp min blogg med lite mer personliga betraktelser eller skvaller från lärarummet tex om den tunga feministdebatt som P initierade i morse.
Återkommer kring detta och annat.


Kommentarer
Postat av: Mikael@humanus

Fyra färger på whiteboarden!! FYRA!!!!!

Jag vill inte ens veta vad det var för avancerad mörk lekion utan hoppas bara att mina mentorselever inte blev märkta för livet. I övrigt fungerar numera kafferutinerna väldigt bra här uppe. Vem minns inte tiden då man med svansen mellan benen fick smyga ner till nedanvånningen för sin dagliga dos av koffein. The horror. The horror.



2008-09-10 @ 09:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0